Site Loader

تنها ۲۶ ثانیه طول می‌کشد تا فردی (مشتری، همکار، رئیس، دوست) در رابطه با شما تصمیم‌گیری نماید. شما این فرصت را ندارید که نخستین برداشت افراد را نسبت به خودتان یا محصولتان تغییر دهید. بنابراین، مهم است که اولین برخورد را مغتنم شمارید و از آن حداکثر بهره را ببرید. اگر قصد دارید که در کسب‌وکارتان همواره پیشرو باشید؛ باید مشتریان بالقوه‌ای که برای نخستین بار با شما آشنا می‌شوند را با یک برخورد مناسب، به مشتریان وفادار خود در بلندمدت تبدیل نمایید. در این مطلب، به نکاتی در رابطه با چگونگی ایجاد یک تصویر ذهنی مثبت در برخود اول اشاره خواهیم کرد؛ که به شما کمک می‌نماید تا اعتماد طرف مقابل را جلب نمایید.

  1. لباس مناسب بپوشید.

لباس‌هایی که می‌پوشید نخستین چیزی است که مردم می‌بینند. یک لباس مناسب، اعتماد عمومی را جلب می‌نماید؛ به همین دلیل است که به کسب‌وکارها توصیه می‌شود که برای کارکنانشان لباس فرم تهیه نمایند. لباس فرم به کسب‌وکار شما، اعتبار و شهرت بیشتری می‎بخشد و اعتماد مشتریان را برای شما به ارمغان می‌آورد. دو پنجم از بازاریابان معتقدند که لباس فُرم، مؤثرتر از تبلیغات تلویزیونی عمل می‌کند. همچنین، بیش از یک سوم افراد صاحب‌نظر در این زمینه بر این باورند که لباس‌های مارک‌دار مؤثرتر از تبلیغات اینترنتی هستند. لباس فرم به چارچوبی از استانداردها و شیوه‌ی کاری شما اشاره دارد.

  1. وقت شناس باشید.

هیچ چیز به اندازه‌ی بد قولی، شما و کسب‌وکارتان را زیر سؤال نمی‎برد. زمانی که شما تحویل کالا یا پاسخگویی به مشتریانتان را به تأخیر می‌اندازید در واقع به آن‌ها بی‌احترامی کرده‌اید و حق آنان را تضییع می‌کنید. بنابراین، بکوشید که همواره در برنامه‎ریزی‌هایتان موارد غیر قابل پیش‌بینی (ترافیک، خراب شدن وسیله نقلیه، جلسه‌ای غیر منتظره و …) را نیز لحاظ کنید. بر طبق تحقیقات صورت گرفته ۵۸ درصد افراد معتقد بودند که وقت شناسی و عدم تأخیر در هر موردی (مصاحبه، فروش محصولات، همایش‌ها و…) اعتماد طرف مقابل را نسبت به شما جلب می‌کند و نشان از برخورد حرفه‌ای و قابل اعتماد بودن دارد.

  1. آمادگی کافی و لازم را داشته باشید.

برای وقت شناس بودن و حضور به موقع در هر موقعیتی باید در گام نخست، مخاطب خود را به خوبی بشناسید. به همین دلیل، برای هرگونه تعامل با مشتریان، همکاران، تأمین کنندگان و … همواره آمادگی لازم را داشته باشید و تجهیزات و اسناد مورد نیاز را به همراه داشته باشید. حضور به موقع با ظاهری آراسته به همراه آمادگی لازم؛ مهم‎ترین عناصر تأثیر اولیه هستند.

نگارش و ترجمه: مینا کاظمیان

منبع: www.talk-business.co.uk

Post Author: Admin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *