Site Loader

همه‌ی ما می‌دانیم که لینکدین، به‌عنوان مهم‌ترین شبکه‌ی اجتماعی حرفه‌ای و تجاری فعالیت می‌کند و بزرگترین و قدرتمندترین جمعیت آنلاین، از متخصصان را ایجاد کرده است. امروزه شاهد این موضوع هستیم که هر روزه تعداد متخصصان و افراد حرفه‌ایِ فعال در لینکدین در حال افزایش است و تا به امروز، این شبکه‌ی اجتماعیِ حرفه‌ای بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر را جذب خود کرده است. این روند حکایت از این دارد که در آینده‌ای نه چندان دور، لینکدین به یکی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های اجتماعی تبدیل خواهد شد. در واقع شبکه‌سازی و برقراری ارتباط در این شبکه‌ی اجتماعی حرکتی جسورانه است که به هوشمندی زیادی نیاز دارد. نکته‌ی قابل توجه این است که در حال حاضر، محتواهای بسیار زیادی در رابطه با تجربیات و افکار و عقاید متخصصان در لینکدین وجود دارد و شبکه‌سازی از طریق این شبکه اجتماعی روز به روز در حال گسترش است. بنابراین، در این نوشتار نکاتی را در رابطه با چگونگی افزایش مشارکت و برقراری تعاملات بیشتر در لینکدین مطرح خواهیم کرد.

یکی از راه‌های بهبود تعاملات در لینکدین، اعتبار بخشیدن به پروفایلتان است. نخستین گامی که در راستای اعتبار بخشی به پروفایلتان می‌توانید بردارید این است که پروفایلتان را با اطلاعاتی دقیق تکمیل کنید. چرا که صفحاتی با مشخصات کامل، بازدید کننده‌ی بیشتری نسبت به صفحات تکمیل نشده دارند و به صورت تقریبی می‌توان گفت که بازدیدکنندگان صفحات کامل، دو برابر صفحاتی با اطلاعات ناقص است. هر چه پروفایل شما کامل‌تر باشد؛ سبب افزایش و تقویت روابط شما با شبکه‌های بالقوه و مشتریانتان می‌گردد و آن‌ها اعتماد بیشتری به شما می‌کنند.

یکی دیگر از استراتژی‌هایی که برای بهبود روابط و جلب توجه کاربرانتان می‌توانید به کار بگیرید این است که محتواهایی مختصر و مفید را با آنان به اشتراک بگذارید. مطالعات نشان می‌دهد که برای کاربران، محتواهای تصویری (فیلم و عکس) نسبت به محتواهای متنی از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. در این رابطه، باید توجه کنید که تولید محتوای جدید و بیان تجربیاتتان تنها بخشی از کارهایی است که باید در لینکدین انجام دهید. در واقع، مهم‌ترین نکته در فضای لینکدین برقراری ارتباط و ترغیب مخاطبانتان به تبادل نظر و به اشتراک گذاشتن تجارب و نظراتشان با شما است. به عبارتی دیگر، در این شبکه‌ی اجتماعی روابط یک طرفه خیلی دوام نخواهند آورد؛ بنابراین، باید بکوشید تا کاربرانتان را به تعامل و تبادل نظر ترغیب نمایید.

در رابطه با محتواهای تولیدی، می‌توان گفت که این محتواها هر چه کوتاه‌تر باشند، تأثیرگذاری بیشتری دارند و مشارکت بیشتری را نیز ایجاد می‌کنند. برای مثال، شما توییتر را در نظر بگیرید؛ چرا توییتر به یکی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های اجتماعی تبدیل شده است؟ قطعاً یکی از دلایل محبوبیت آن، کوتاه بودن محتواهای منتشر شده در آن است.

در ادامه می‌توانیم برای پروفایل‌های سازمانی به اهمیت سفیران برند و برقراری ارتباط با آن‌ها اشاره کنیم. به عبارتی دیگر، اگر شما برای  کسب‌وکارتان یک صفحه در لینکدین ایجاد کرده‌اید؛ باید همواره توجه داشته باشید که با افرادی که در رابطه با کسب‌وکار شما نظراتشان را می‌نویسند؛ ارتباط برقرار کنید و قدردان آن‌ها باشید. بدین دلیل که از این طریق می‌توانید تعاملات خود را گسترش دهید و اعتماد کاربران را نسبت به خودتان جلب نمایید. علاوه براین، لینکدین از این طریق، فرصت‌های بازاریابی بسیار خوبی را برای کسب‌وکارتان به ارمغان می‌آورد.

در پایان می‌توان گفت که لینکدین در حقیقت یک شبکه اجتماعی کسب‌وکار محور است که فرصت‌های بسیاری در اختیار شما قرار می‌دهد. کافی‌ است کمی زمان بگذارید و همین الان برای ساخت، تکمیل یا بهبود حساب کاربری‌تان در لینکدین اقدام کنید تا به زودی نتایج مثبت آن را در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود ببینید.

نگارش و ترجمه: مینا کاظمیان

منبع: www.talk-business.co.uk

Post Author: Admin

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *